پوست
بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

جوانسازی و زیبایی پوست تان چقدر مهم است؟ چقدر به راههای ساده ای که به جوانسازی پوست صورت کمک می کند، فکر کرده اید؟ چقدر با روش های نوین جوانسازی پوست آشنا هستید؟

نبض ما– پوست ما نیاز به توجه زیادی دارد تا جوان، سفت تر و فربه تر بماند. جوانسازی پوست صورت کار ساده ای نیست و شما نمی توانید روند طبیعی پیری را متوقف کنید، اما می توانید با کم کردن چین و چروک و کم کردن سرعت تشکیل چروک های جدید با آن مقابله کنید.

بهترین روش جوان سازی پوست صورت

در این مطلب، چند روش متداول برای جوان سازی پوست، برطرف کردن چین و چروک‌های ریز، اسکارها، تیرگی‌های ناجور و سایر عیب‌های جزئی را به شما یاد می‌دهیم.

۱- بوتاکس برای جوانسازی پوست صورت

تزریق بوتولینوم توکسین، با نام‌های تجاری بوتاکس، دیسپورت و زئومین، نسبتا بدون عوارض ناخوشایند بوده، خطرات بسیار کمی داشته و نیازی به دوره‌ ی ریکاوری ندارد، ضمنا این شیوه در برطرف کردن موقتی چین و چروک‌های ریز صورت، گردن و پیشانی موثر است. کاربرد بوتاکس در جوانسازی پوست صورت بعد از گذشت یک مدت زمانی خود را نشان می دهد.

۲- فیلرهای بافت نرم

در این روش، فیلرهای بافت نرم به زیر پوست تزریق شده و می‌تواند استخوان گونه را برجسته‌تر کرده، خط آرواره را پُر کند، اسکارهای به جا مانده از آکنه یا جراحی را محو کرده، گونه‌های فرو رفته و گودی چشم‌ها را پُر کند.

همچنین می تواند خطوط افقی صورت را محو کند، لب‌ها را برجسته کرده و خطوط نازولابیال یا خط خنده را که خطوط عمیقی هستند که از بیرون پر‌ه‌های بینی به سمت گوشه‌های دهان کشیده می‌شوند، پُر کند.

بعضی از فیلرها مانند اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک، نهایتا توسط بدن جذب می‌شوند. سایر فیلرها حاوی دانه‌های ریز مواد جامد معلق در ژل هستند. این ژل به مرور زمان جذب شده و دانه‌ها زمینه‌ی رشد کلاژن را تشکیل می‌دهند و برای جوانسازی پوست صورت استفاده می شود.

۳- جوانسازی پوست صورت با لایه بردارهای شیمیایی

از این روش برای برطرف کردن چین و چروک و جوانسازی پوست،یک محلول اسیدی،معمولا گلیکولیک اسید یا تری کلرواسیتیک اسید روی پوست مالیده شده، سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌های بالایی اپیدرمیس را بر می‌دارد. تاثیر این روش بر اساس عمق نفوذ ماده‌ی لایه‌ بردار متفاوت است که نوع و قدرت محلول مورد استفاده، آن را تعیین می‌کند.، لکه‌های پیری، بد رنگی، جلوگیری از رشد بافت‌های مستعد سرطانی شدن و محو کردن اسکارهای سطحی استفاده می‌شود.

 

۴- میکرودرمابراسیون (لایه برداری مکانیکی پوست)

در این نوع از روشهای جوان سازی پوست صورت ، پزشک یا کارشناس زیبایی، ناحیه‌ای را با اندکی کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده می‌کِشد تا پوست، ظاهری شفاف‌تر و یکدست‌تر پیدا کند. این روش هزینه‌ای نسبتا مناسب دارد و به ریکاوری هم نیازی نیست.

 

۵- میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

در این تکنیک، پزشک وسیله‌ای برقی (یا با باطری) را که دارای سوزن‌های بسیار ریز و تیز است مکررا وارد پوست می‌کند که البته اینگونه که ممکن است به نظر برسد، دردناک نیست.

این سوزن‌ها آسیب‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند که موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. قبل یا بعد از سوزن زدن می‌توان از موادی چون اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک استفاده کرد تا ماده عمیق‌تر نفوذ کند. این روش نسبتا بی‌خطر و کم هزینه است.

۶- جوان سازی پوست صورت با لیزر درمانی

لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود بدهد. توانایی لیزر برای هدف گرفتن سلول‌ هایی خاص در لایه‌ های متفاوت پوست باعث شده که بتواند عوارضی چون خال لکه شرابی (پورت واین)، ماه گرفتگی رنگدار و رگ‌های عنکبوتی را درمان کند.

همچنین لیزر می‌تواند حفره‌ های به جا مانده از آکنه و بسیاری از اسکارها را محو کند. پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع لیزر درمانی مناسب شماست.