پوست
رنگ و مش – مراقبت های بعد از دکلره کردن موها

یکی از رازهای داشتن موهای زیبا ، مراقبت صحیح از آن‌ها و در هر شرایطی است. دکلره مو ، دقیقا یکی از همین شرایط است که اتفاقا بسیار حساس و بااهمیت است، زیرا برای دکلره مو ، از مواد شیمیایی قوی استفاده می‌شود که رنگ مو را از بین می‌برد و می‌تواند غشای بیرونی و محافظتی موها را نیز تخریب کند و دقیقا به همین دلیل است که موهای زیبا و خوش‌حالتتان بعد از دکلره مو ، بدحالت، زبر و خشن می‌شود.

بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، باید نکته‌های ضروری و مفیدی که برای داشتن موهای زیبا و سالم لازم هستند را بدانید و به کار بگیرید.

 

شامپوی مخصوص بعد از دکلره مو

اول از همه اینکه بعد از دکلره مو ، باید نوع شامپوی خود را تغییر دهید. بعد از این، حتی اگر موهای چربی و معمولی هم دارید، دکلره مو نوع آن‌ها را به خشک و شکننده تغییر خواهد داد. یک شامپوی مناسب برای موهای رنگ و دکلره شده خریداری کنید و درباره قیمت آن نیز تردید نداشته باشید، زیرا داشتن موهای زیبا ارزش صرف کمی هزینه را دارد.

هفته‌ای ۲ مرتبه موهای خود را با شامپو بشویید ولی بیشتر از این مجاز نیستید، زیرا ممکن است موها خشک بشوند.

 

ماسک رطوبت رسان بعد از دکلره مو

به جای نرم کننده و حالت دهنده مو، از ماسک رطوبت رسان مو استفاده کنید. ماسک مو برای داشتن موهای زیبا و سالم بسیار عالی است و با موادی که در ساختار خود دارد، می‌تواند به ترمیم تارهای آسیب دیده از دکلره مو کمک کند. اگر ماسک مو طبیعی و خانگی به کار ببرید، خیلی بهتر است ( هفته‌ای دو مرتبه کافی است).

 

نحوه خشک کردن موها بعد از دکلره مو

اگر می‌خواهید موهای زیبا و شادابی داشته باشید، این نکته درباره خشک کردن مو را همیشه رعایت کنید، مخصوصا بعد از دکلره مو! به جای استفاده از حوله‌های زبر و خشن و مالش آن به صورت محکم و با حرکت سریع و خشن دست، همیشه به آرامی موها را با یک حوله نرم آبگیری کنید. به این صورت که دسته‌های مو را بین حوله قرار دهید و به آرامی کمی فشار دهید (مالش نه!) تا آب اضافی آن گرفته شود.

سپس اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود ولی اگر نمی‌توانید صبر کنید، با درجه کم سشوار رطوبت باقیمانده موها را خشک کنید. (البته فقط در مواقعی که عجله دارید نه همیشه).

 

موهای زیبا با روبالشی از جنش ابریشم ( silk )

همه خانم‌ها باید یک روبالشی ابریشمی داشته باشند تا به آن‌ها در داشتن موهای زیبا و درخشان کمک کند. جنس پارچه ابریشمی به دلیل داشتن پروتئین، گرما و الکتریسیته ایجاد نمی‌کند و رطوبت طبیعی مو را از بین نمی‌برد. در نتیجه موها (مخصوصا بعد از دکلره مو)، کمتر دچار خشکی و شکنندگی می‌شوند.

پارچه ابریشمی سبک و براق است و مقاومت بسیار بالایی دارد که هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان قابل استفاده می‌باشد.

 

روغن برای ماساژ و داشتن موهای زیبا

اگر می‌خواهید که همچنان بعد از دکلره مو ، موهای زیبا و خوش‌حالتی داشته باشید و برای این کار از ماساژ موها استفاده می‌کنید، حتما دقت کنید که نوع روغن مصرفیتان بیرنگ و شفاف باشد. روغن‌هایی که دارای هاله رنگی زرد، قرمز، نارنجی و سبز هستند، به مرور به موهای دکلره شده‌تان رنگ خود را منتقل می‌کنند و دیگر آن رنگ زیبایی که دوست داشتید را نخواهید داشت.

 

موهای زیبا با روغن نارگیل

اگر به تفریحات ساحلی و یا استخر رفتن علاقه دارید، حتما از روغن نارگیل برای محافظت و داشتن موهای زیبا کمک بگیرید. مخصوصا بعد از دکلره مو که تارهای مو به طور طبیعی ضعیف و شکننده می‌شوند. روغن نارگیل می‌تواند جذب کلر در موها را کاهش دهد و به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی با spf بالا، از تاثیر نور خورشید بر موها جلوگیری کند، ضمن اینکه موهایتان را هم خوشبو، معطر و درخشان می‌کند.